معرفی رشته مهندسی صنایع
 
مهندسی صنایع
 
 
دو شنبه 1 دی 1393برچسب:, :: 20:38 ::  نويسنده : موسوی

مهندسی صنایع (Industrial engineering) عنوانی برای بیان رویکردی در علم مدیریت سازمان ها و صنایع می‌باشد . نام فارسی این رشته به عنوان معادل درست انگلیسی آن عبارت مهندسی صنعتی است که توسط - فردریک تیلور - بانی علم مدیریت به کار برده شد . در عمل مهندس صنایع سعی بر ان دارد که با بهره گیری از علوم مهندسی و مدیریت میزان بهره وری سیستم را افزایش دهد.

در زمان تیلور که تعدادی از موضوعات مدیریتی توسط وی ارائه گردید توسط افراد دیگر برای اینکه اهمیت این موضوعات و نیز جایگاه دست اندرکاران مربوطه از رشته های مهندسی کمتر نمود داده نشود و مهندسین برای آنها نیز اهمیت قایل شوند از اصطلاح مهندسی صنایع استفاده شد . موضوعات با نام مهندسی صنایع بخشی از موضوعات علم مدیریت می باشد . فردریک تیلور ( ۱۹۱۵ - ۱۸۵۶ )بنیانگذار علم مدیریت را همچنین پدر مهندسی صنایع می دانند .

تعاریفی که از مهندسی صنایع ارائه می شود مانند اینکه رشته‌ای است که با طراحی، بهبود، و پیاده سازی سیستمای یکپارچه از افراد، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی مرتبط می‌باشد ، بیانی از علم مدیریت می باشد .

مهندسی صنایع آن‌گونه که در ایران تدریس می شود مبتنی بر بهینه سازی، بهینه سازی خطی (تحقیق در

عملیات) و کارسنجی و زمانسنجی می‌باشد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مهندسی صنایع و آدرس ii-azamali.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: